Am renuntat la Windows in favoarea Linux

Da, am renuntat la Windows si vei intreba DE CE?
1. Pentru ca am luat virusi, viermi, troieni si alte ciudatenii care nu numai ca mi-au deteriorat fisierele, mi-au furat datele si mi-au monitorizat activitatea.
2. Pentru ca dupa ce am cautat sa imi fortific sistemul cu un antivirus luat de pe site-ul oficial al producatorului, Windows 8 (preinstalat - cu licenta), m-a lasat balta cu un crash cu BLUE SCREEN si care inainte de asta rula din ce in ce mai greu, in ciuda faptului ca nu aveam jocuri si soft-uri care sa il sufoce si incercand sa il pastrez curat si curatat frecvent.
3. Pentru ca voiam sa vad si altceva.

   Un prieten imi povestea ca el foloseste Linux si mai precis Ubuntu si ca este extrem de multumit si imi recomanda sa trec incet, incet la Linux. Am zis ca da, voi incerca, dar comoditatea si probabil teama de mitul Linux - sistem greoi si rudimentar, numai cu linii de comanda pentru orice intr-un terminal, parca ma infrana sa incerc. Apoi un alt prieten imi spune intamplator, ca el deja utilizeaza Ubuntu si ca este super multumit si nu se va reintoarce la Windows si imi recomanda sa incerc Linux, dar ca incepator sa pun Linux Mint. Fiind al doilea care imi spune ca incerc Linux, am inceput sa caut articole, imagini, tutoriale video despre Linux. Am descarcat o imagine ISO cu Linux Mint 17.3 Rosa si am facut un stick butabil cu el si l-am instalat. Impresionant, nu era ceea ce imi imagineam eu, un monstru greoi si greu accesibil, ba din contra - surpiza, mi se parea ca aducea mult cu Windows XP.
Cerinte minime sistem:
RAM: 512 MB RAM (1 GB recomandat).
HDD: 9 GB  spatiu liber (20 GB spatiu livber recomandat).
Placa grafica capabila de o rezolutie de minim 800 × 600 (1024 × 768 reprezinta rezolutia recomandata).

Descarca Linux Mint 17.3 32/64 biti

Am descoperit ca are un Centru Software din care iti poti instala aplicatii cu un singur clic, fara linii de comanda in terminalul Linux, doar cu parola de administrator pe care o setezi la instalare. Procesul de instalare al Linux Mint 17.3 Rosa 32 biti, mi s-a parut extrem de usoara si intuitiva. Am observat ca am similarul lui MS Office, dar de data asta in varianta GRATUITA, Libre Office si care este o oglinda a celui de la Microsoft. Totul instalat direct in limba romana si fara sa caut drivere pentru video, audio, lan, wi-fi etc.

   Dar am spus sa incerc ceea ce prietenii mei deja utilizau, gata am vazut ce este Linux Mint, vreau sa vad si Ubuntu. Am descarcat imaginea cu Ubuntu 15.10 Desktop 64 biti si am trecut la instalare. Perfect, la fel de usor insa cu o modificare extrem de mare: un alt design si parca muuult mai rapid decat Linux Mint.
Cerinte sistem recomandate:
Procesor: 2 GHz dual core sau mai bun.
RAM: 2 GB.
HDD: 25 GB spatiu liber.
DVD Drive sau USB.
Acces la internet.

Descarca Ubuntu 16.04 LTS 64 biti

Odata cu instalarea Ubuntu, am inceput sa ma documentez despre ceea ce pot sa fac cu el si incet, incet am descoperit ca mai sunt distributii Linux. Asadar, am descoperit o distributie Linux, pe structura Ubuntu si care se numeste Zorin OS, am descarcat imaginea pentru Zorin OS 11 64 biti si am instalat-o.
Cerinte minime sistem:
Pentru editiile standard ale Zorin OS:
Procesor: 1 GHz x86.
RAM: 512 MB.
HDD: 10 GB spatiu liber.
Placa grafica capabila de o rezolu�tie de minim 640x480.

Pentru Zorin OS Lite:
Procesor: 266 MHz x86.
RAM: 256 MB.
HDD: 5 GB spatiu liber.
Placa grafica capabila de o rezolutie de minim 640x480.


Am aproape doua luni de cand sunt pe Linux si mai bine de o luna jumatate de cand utilizez Zorin OS 11 64 biti si sunt extrem de multumit si nu stiu daca ma voi intoarce la Windows. Mai mult decat atat, exista posibilitatea de a rula aplicatii din Windows pe Linux, prin doua variante:
1. cu ajutorul unei aplicatii numita PlayOnLinux (ce vine preinstalata in Zorin OS 11);
2. cu ajutorul unei aplicatii numita VirtualBox, ce iti creaza o masina virtuala pe care poti instala Windows si rula aplicatiile dorite.

In incheiere va recomand sa incercati Linux, mai ales ca daca iti pui o imagine pe un sitck si butezi de pe el o distributie de Linux, ai posibilitatea de a o testa inainte de instalare. Ruleaza Linux USB Live si daca nu iti place, dai restart din meniu si revii la Windows. Daca nu vrei sa iti faci un sitck butabil cu Linux, uite, poti testa Online Ubuntu, fara sa instalezi ceva in calculatorul tau: http://tour.ubuntu.com/en/

Comentarii